10 nasvetov za zimsko kolesarjenje

0

Res je, da mnogi od nas pospravimo kolesa že ob prvih znakih zime, vendar s tem zamudimo vse prednosti zimskega kolesarjenja. Dejstvo je, da se naše telo v mrazu prilagodi na takšen način, da pokurimo več kalorij, poraba kisika pa je učinkovitejša.

Nikakor pa ne smemo pozabiti, da je vožnja v snegu lahko zelo zabavna, zato vam predstavljamo nekaj nasvetov, s katerimi boste lahko najbolje izkoristili tudi zimsko kolesarsko sezono.

1. Večplastno oblačenje

Kar zadeva zimska kolesarska oblačila, je pomembno, da je osnovna plast oblačil, ki se prilega vaši koži, topla. Na to osnovno plast pa potem lahko dodate več plasti, ki jih kasneje po potrebi slečete ali oblečete, ko se dovolj ogrejete oziroma če se vožnja na kolesu nepredvidljivo podaljša.

Kolesarska oblačila Castelli

Kolesarska oblačila Castelli: kratka majica, majica z dolgimi rokavi, vetrovka (Extremevital.com)

Pričakujete lahko, da vas bo na začetku kolesarjenja zeblo, s čimer pa ni nič narobe. Pomembno je, da vam ni preveč toplo, saj to pomeni, da imate na sebi preveč oblačil.

2. Ne kupujte novega kolesa

Kolesa s širokimi pnevmatikami so super, vendar za prijetno dogodivščino v snegu ne potrebujete 4-palčnih pnevmatik. Ker je kolesarjenje v snegu lahko tudi precej umazano, za užitke na snegu uporabite morda tisto staro gorsko kolo, ki ga imate že na seznamu za odpis.

Za večjo stabilnost na snegu zmanjšajte zračni tlak v pnevmatikah, istočasno pa preverite, katera največja širina pnevmatika bi še ustrezala na vaše kolo. Če si želite nekoliko bolj adrenalinskih podvigov tudi v ledenih razmerah, razmislite o nakupu pnevmatik z žebljički.

3. Kolo očistite po vsaki vožnji

Zaradi vožnje po plundri in snegu bo na kolesu ostalo nekaj soli in umazane vode, kar lahko sčasoma povzroči korozijo in veliko škode. Zato ne pozabite očistiti kolesa ali pa ga vsaj obrisati ali sprati takoj, ko zaključite z vožnjo in se vrnete domov.

Izkušeni kolesarji pred vožnjo razpršijo okvir z WD-40, kar preprečuje nabiranje umazanije. Po kolesarjenju pa ga lahko razpršite tudi po kolesarski verigi, s čimer se boste znebili odvečne vlage. Verigo nato namažite še z ustreznim oljem za verige.

4. Ne pozabite na roke in noge

Roke in noge se običajno najprej ohladijo, jedro pa ostaja toplo. Zato je primerna skrb za zgornje in spodnje ekstremitete ključnega pomena. Nekateri kolesarji pod zimskimi kolesarskimi rokavicami nadenejo na dlani kirurške rokavice za enkratno uporabo, ki ustvarijo dodaten zračni sloj med kožo in mrazom.

Termo kolesarske rokavice Castelli Mortirolo

Termo kolesarske rokavice Castelli Mortirolo (Extremevital.com)

Težavo lahko rešite tudi s posebnimi termo vložki, ki se aktivirajo z zrakom, in dodajo prepotrebno toploto v rokavicah ali čevljih. Pri temperaturah pod lediščem pa lahko zimski kolesarski čevlji nudijo dodatno udobje.

5. Dodaten par rokavic in nogavic

Izkušeni kolesarji imajo s seboj vedno dva para rokavic – ene debelejše in ene tanjše, s čimer se lahko prilagajajo morebitnim temperaturnim spremembam. Tanjše rokavice omogočajo tudi lažje rokovanje, kar vam lahko pride prav ob menjavi pnevmatik. Ne pozabite tudi na dodaten par volnenih nogavic, ki jih zatisnete v plastično vrečko, saj so lahko edina vaša rešitev v primeru, ko po nesreči stopite v lužo.

6. Uporabite športno opremo za druge aktivnosti

Če si želite preprostih kolesarskih užitkov na snegu, ni nobenega razloga, da bi kupovali novo kolesarsko opremo. Smučarske rokavice vas bodo prav tako ogrele na kolesu, čeprav z njimi ne boste enako spretni kot s kolesarskimi rokavicami. Podobno lahko smučarska čelada poskrbi, da bo vaša glava na toplem, saj je bistveno toplejša od kolesarske čelade.

7. Poskrbite za toplo tekočino

Na zimskih vožnjah s kolesom vam ne bo toplo, kar pa ne pomeni, da se med kolesarjenjem ne boste potili. Zato morate prav tako poskrbeti za primerno hidracijo. Ker se segrevate od znotraj navzven, je pomembno, da imate s seboj toplo tekočino – kavo, čaj ali juho, ki jo imate shranjeno v izolirnih steklenicah oziroma termovkah.

8. Ne kolesarite brez blatnikov

Blatniki preprečujejo, da bi umazanija s ceste špricala po vas ali kolesu in po ostalih kolesarjih, s katerimi se vozite. Če za blatnike ne želite zapravljati denarja, je danes na spletu ogromno nasvetov, kako jih lahko naredite sami z nekaj preprostimi koraki in pripomočki.

9. Poskrbite, da boste vidni

V zimskih mesecih je bolj malo dnevne svetlobe, kar zmanjšuje varnost kolesarjev v cestnem prometu. Zato imejte vedno na sprednjem krmilu vsaj eno majhno kolesarsko luč za polnjenje, da pa ostalim udeležencem jasno nakažete svojo prisotnost na cesti, se splača razmisliti o naložbi v kakovostne kolesarske svetilke.

10. Ne pozabite na zaščito pred soncem

Čeprav je zima, je potrebno pri dnevni vožnji s kolesom na izpostavljeno kožo, kot je obraz, nanesti zaščito pred soncem. To je še posebej pomembno, če je okoli vas sneg. Uporaba zaščite pred soncem, vlažilne kreme ali vazelina koži pomaga tudi zadržati vlago, zato nanjo nikakor ne smete pozabiti.

Če ste do sedaj dvomili, da je zima primerna za kolesarjenje, vam je zagotovo postalo jasno, da lahko z nekaj dodatnimi ukrepi to postane pravi užitek na snegu.

Deli prispevek

About Author

Ostanifit.si

Lepo pozdravljeni na spletnem portalu OSTANI FIT, kjer boste našli številne nasvete, povezane s športom, prehrano in zdravim načinom življenja. Smo ekipa aktivnih športnikov in nutricionistov, s svojimi izkušnjami in znanjem pa želimo ljudi informirati o zdravju prijaznem življenjskem stilu.

Komentiranje je onemogočeno.