Hoja po gozdu: 7 koristi za zdravje

0

Ste vedeli, da imajo Japonci besedo za »gozdno kopanje«? To je izraz shirin-joku. Kot si lahko predstavljate iz prevoda, izraz pomeni, da se človek potopi v gozd, medtem ko uživa v svežem zraku, vonjih, rastlinju ter zvokih ptic in živali, ki tam živijo.

Veliko ljudi še ne ve, da je hoja po gozdu izredno koristna za zdravje. Poleg očitnih razlogov za dober vpliv gozda na človeka, kot sta na primer svež zrak in telesna aktivnost, obstajajo študije, ki kažejo, da je sprehod po gozdu ali parku z veliko drevesi morda najbolj zdrava stvar, ki jo lahko privoščite svojemu telesu.

1. Gozd pomaga pri preprečevanju raka

Vitalni deli našega imunskega sistema sestavljajo tako imenovane NK-celice oziroma naravne celice ubijalke, ki spadajo med citotoksične limfocite, ki se lahko borijo tudi z rakom. Vprašanje, ki so si ga postavili raziskovalci, se je glasilo, ali bi s sprehodom po gozdu te celice lahko bolje delovale.

Znanstveniki, ki jih je vodil dr. Li iz medicinske fakultete v Tokiu, so vzeli vzorce krvi pri majhnih skupinah prostovoljcev, preden so se odpravili na izlet v gozd. Tam so preživeli dva do tri dni. Po bivanju v gozdu so jim ponovno odvzeli kri za analizo in odkrili izrazito povečano delovanje NK-celic, ki je trajalo tudi mesec dni kasneje.

Gozd - pozitivni učinki na zdravje

Hoja po gozdu ima celo vrsto pozitivnih učinkov na zdravje.

Celo enodnevni izlet v gozd je pokazal porast omenjenih celic, čeprav so bili dolgoročni učinki precej krajši. Predstavljajte si, kakšne pozitivne učinke ima torej gozd na vaše zdravje, če se vsak dan odpravite vanj.

2. Vonji gozda zmanjšajo stres

Arome in vonji močno vplivajo na naše zdravje in čustva. Zdi se, da so vonji tesno povezani s čustvenim središčem v možganih. Zato lahko določene arome ter vonji vzbudijo občutek nostalgije ali drugih čustev povezanih z našo preteklostjo.

Toda ali lahko pomagajo zmanjšati tudi stres? Raziskovalci v Kjotu so prosili testirance, naj ocenijo svoje razpoloženje in raven stresa v gozdnih dneh in v kontrolnih dneh, ko so bili v običajnem okolju. Ugotovitve kažejo, da so bili gozdni dnevi ključni za zmanjšanje kroničnega stresa testiranih udeležencev.

Razlog za takšno ugotovitev znanstveniki pojasnjujejo s tem, da borovci, jelke, cedre in ciprese vsebujejo fitoncide, kot sta alfa-pinen in beta-pinen, ki sestavljajo eterična olja mnogih rastlin in dreves. Omenjeni fitoncidi znižujejo raven stresnega hormona kortizola.

3. Gozd pomaga pri premagovanju depresije

V zanimivi raziskavi so ugotovili, da imajo Londončani, ki živijo blizu dreves, boljše duševno zdravje. Tudi prisotnost uličnih dreves ima pozitiven učinek na ljudi. Ena od študij je pokazala, da imajo območja z več drevesi nižjo količino receptov za antidepresive.

Gozd - premagovanje depresije

Redni sprehodi po gozdu dokazano odpravljajo stres in depresijo.

Opazovanje dreves in njihovega vsakoletnega cikla življenja ter spreminjanja skozi letne čase ljudem pomaga, da se lažje spopadejo z mestnim življenjem, ki je lahko precej depresivno. Seveda je veliko bolje iti na sprehod v gozd, vendar pa si v velikih mestih lahko pomagamo tudi z opazovanjem dreves na ulicah in v parkih.

4. Gozd izboljša delovanje možganov

Sprehod skozi gozd ali po zeleni površini z drevesi pomaga pri učenju in izboljšanju spomina. Vrtci v gozdu so postali izredno priljubljeni v Nemčiji, kjer jih je približno 450. Raziskave kažejo, da so otroci, ki se igrajo v gozdnem okolju, boljši pri mnogih kognitivnih spretnostih, imajo pa tudi boljše ročne spretnosti in lahko bolje ocenijo tveganje kot otroci, ki se izobražujejo v zaprtem prostoru. Prednost učenja na prostem, pa četudi občasnega, je ta, da se otroci učijo o pomenu gozdov, o njihovem vzdrževanju ter o tem, kako pomagati našemu planetu.

5. Hoja v gozdu pomaga pri zniževanju krvnega tlaka

Ameriški centri za nadzor in preprečevanje bolezni promovirajo dan nacionalnih gozdnih poti, ker vedo, da imata narava in gozd izredno velik vpliv na zdravje. Ena od koristi je tudi zniževanje krvnega tlaka.

Gozd - zniževanje krvnega tlaka

Rezultati študije so pokazali, da hoja po gozdu znižuje krvni tlak.

Japonski raziskovalci so skupino prostovoljcev prosili, naj se odpravijo na dvourni sprehod v gozdni park. Za kontrolo so morali podoben sprehod opraviti tudi po mestu. Po opravljenih vseh testih so ugotovili, da so imeli udeleženci po sprehodu v gozdu nižji krvni tlak kot po sprehodu po mestu.

6. Gozd pomaga ljudem s prekomerno težo

Za izgubo odvečnih kilogramov obstaja veliko rešitev. Vendar pa so hoja, kolesarjenje in tai chi v naravi izredno koristni za odpravo odvečnih kilogramov. Znanstveniki so namreč ugotovili, da je za ljudi s prekomerno težo veliko bolj zdrav sprehod po gozdu kot vadba znotraj telovadnice.

7. Sprehod v gozdu zmanjša občutek osamljenosti

Hoja po gozdu je eden od najboljših načinov za premagovanje pogostih zdravstvenih težav ter osamljenosti. Ko se sprehajamo med drevesi, se namreč počutimo veliko bolje.

Kaj torej še čakate? Bližnji gozd ali mestni park vas pričakuje!

Deli prispevek

About Author

Ostanifit.si

Lepo pozdravljeni na spletnem portalu OSTANI FIT, kjer boste našli številne nasvete, povezane s športom, prehrano in zdravim načinom življenja. Smo ekipa aktivnih športnikov in nutricionistov, s svojimi izkušnjami in znanjem pa želimo ljudi informirati o zdravju prijaznem življenjskem stilu.

Komentiranje je onemogočeno.