Pravilna tehnika nordijske hoje

0

Nordijska hoja, ki se je razvila konec prejšnjega stoletja, je doma na Finskem. Danes velja za izredno priljubljeno športno aktivnost. Kako tudi ne, saj je primerna za ljudi vseh starosti, zanjo pa ne potrebujete kakšne posebno drage opreme, le ustrezno obutev ter palice za nordijsko hojo.

S palicami človek hodi popolnoma naravno, saj je gibanje rok takšno, kot če bi hodili brez palic. So pa s palicami narejeni daljši koraki, zaradi česar se poveča tudi poraba kisika in energije. Zato ni nič čudnega, da je nordijska hoja bolj učinkovita kot navadna hoja, in sicer kar za 50 odstotkov.

Nordijska hoja tako ni kakršna koli hoja ter hoja s kakršnimi koli palicami. Odlikuje jo namreč specifična tehnika, ki se jo je potrebno naučiti. Seveda se pri tem lahko vpišete v tečaj nordijske hoje, lahko pa si pomagate tudi z našimi nasveti. Prav tako vam priporočamo ogled spodnjega videa.

Če boste uporabljali napačno tehniko nordijske hoje, boste porušili koordinacijo hoje, tako da bo ta neučinkovita ali celo škodljiva. Svetujemo vam, da nadaljujete z branjem in spoznate pravilno tehniko nordijske hoje.

5 glavnih napotkov za izvajanje nordijske hoje

  1. Ko vbodete palico v tla, roko pokrčite v pravi kot.
  2. Palico v tla vedno zapičite pod ostrim kotom, med stopali. Tako boste začutili odriv.
  3. Trup med hojo rahlo nagnite naprej.
  4. Vaša roka naj potuje preko bokov, na koncu se mora popolnoma iztegniti.
  5. Ko je odriv končan, mora biti dlan popolnoma iztegnjena.

Ostali praktični napotki za nordijsko hojo

Poleg glavnih petih napotkov, ki ste jih že spoznali, upoštevajte tudi naslednje:

  1. Med hojo držite palice pod kotom, se pravi poševno nazaj.
  2. Koraki so pri nordijski hoji daljši kot pri običajni hoji.
  3. Stopala naj se tal najprej dotaknejo s petami, nato sledi stopalni rok in na koncu prsti.
  4. Ko boste palico zapičili v tla, morate začutiti odriv.
  5. Z roko zamahnite nazaj, in sicer tako daleč, da je položaj roke v liniji s palico.
  6. Pri vsakem odrivu morate palico spustiti iz dlani. Drugače vas bodo zaradi stalne napetosti počasi pričele boleti mišice v ramenih in na tilniku.
  7. Roke morajo zamahovati ravno obratno kot noge. To pomeni, da desni nogi sledi leva roka in obratno.
  8. Poskrbite za to, da bo zgornji del telesa vzravnan, ne sme biti usločen.
  9. Med nordijsko hojo sproščeno dihajte.
  10. Med nordijsko hojo pogled usmerite naprej, predse.
  11. Zavedati se morate dejstva, da boste pri hoji navkreber morali roki uporabljati nekoliko močneje.
  12. Ko boste hodili navzdol, naj bodo kolena ves čas rahlo upognjena.

Še o primerni dolžini palic

Ob postavitvi palic pravokotno na podlago naj bo kot v komolcu pravi kot. Seveda je dolžina palic odvisna tudi od dolžine vaših nog, dolžine korakov, ki jih delate, ritma hoje, mišične moči ipd.

Upamo, da smo vam z nasveti pomagali, da boste izboljšali svojo tehniko nordijske hoje. Seveda ne bo odveč tudi pomoč strokovnjaka, ki vam bo razložil vse, kar morate vedeti o sami nordijski hoji ter izvajanju pravilne tehnike.

Deli prispevek

About Author

Ostanifit.si

Lepo pozdravljeni na spletnem portalu OSTANI FIT, kjer boste našli številne nasvete, povezane s športom, prehrano in zdravim načinom življenja. Smo ekipa aktivnih športnikov in nutricionistov, s svojimi izkušnjami in znanjem pa želimo ljudi informirati o zdravju prijaznem življenjskem stilu.

Komentarji