Najpogostejše napake tekačev začetnikov

0

Brez dvoma lahko napišemo, da število ljubiteljev teka narašča iz leta v leto. S tem pa narašča tudi število poškodb, saj se nekateri teka lotijo brez vsake misli na svoje zdravje in varnost, torej povsem brezglavo. Največ takšnih napak lahko opazimo pri tekačih začetnikih. V nadaljevanju vam zato opisujemo nekaj najpogostejših napak, ki se jim lahko brez večjih težav povsem izognete.

Številni tekači začetniki so nagnjeni k pretiravanju

Ko se odločite za tek, ste zagotovo visoko motivirani, zato vam ne manjka ne navdušenja ne zagona. A v svojem velikem navdušenju nikar ne pretiravajte in se ne zaletavajte. S tekom začnite počasi in postopoma dodajajte dolžino ter tempo. Le tako boste v teku zares uživali, pri tem pa se izognili še marsikateri poškodbi.

Začetniki se pred vadbo ne ogrejejo

Ogrevanje mora biti sestavni del vsakega tekaškega treninga. Z njim boste dvignili temperaturo mišic in zmanjšali verjetnost za nastanek poškodb. Zato s tekom počnite počasi. Priporočamo tudi zmerno raztezanje in preprostejše vaje za moč.

Tekači pozabijo na primerno opremo

Tu mislimo predvsem na ustrezne tekaške čevlje, ki se morajo vaši nogi dobro prilegati in blažiti udarce, ki nastanejo pri teku. Copati naj bodo udobni in namenjeni izključno teku, zato nikoli ne tecite v obutvi za nogomet ali katero drugo vrsto športa.

Še nekaj besed o oblačilih: svetujemo vam, da se oblečete v plasteh, ki odvajajo znoj. V primeru, da vam bo med tekom postalo vroče, si boste lahko zunanji sloj slekli in tekli naprej.

Začetniki zanemarijo obdobje regeneracije

K treningu ne sodi samo to, da pretečete čim večje število kilometrov. Svojo pomembno vlogo pri vsem skupaj ima tudi regeneracija telesa. Le-ta naj se začne že po koncu vadbe, in sicer tako, da se dobro ohladite. To lahko storite v obliki počasnega teka ali hoje. Temu naj sledi primerno raztezanje, ki bo poskrbelo, da mišice po naporu ne bodo otrdele.

Poskrbite tudi za pitje tekočin in nadomestitev izgubljene energije. Za boljšo regeneracijo priporočamo še zmerno hlajenje mišic in sklepov z vodo ali ledom.

Začetniki tečejo z nepravilnim tempom

To smo omenili že pri pretiravanju. Mnogi začetniki namreč začnejo teči prehitro, vse to pa vodi v hitrejšo utrujenost in manjšo zmogljivost. Na koncu lahko sledi celo izguba motivacije. Zato še enkrat poudarjamo, da začnite s počasnejšim tekom, nato pa, glede na svojo telesno pripravljenost, postopoma dodajajte hitrost. Z vsakim novim tekom boste bolje spoznali svoje telo in dvignili svoje omejitve. Naj se vam nikamor ne mudi!

Za konec naj napišemo še to, da pri teku poskrbite za raznolikost. Nikar se ne držite vedno istega tempa ali vedno iste trase, saj bo raznolika vadba imela veliko večji učinek. Priporočamo tudi intervalne treninge.

Deli prispevek

About Author

Ostanifit.si

Lepo pozdravljeni na spletnem portalu OSTANI FIT, kjer boste našli številne nasvete, povezane s športom, prehrano in zdravim načinom življenja. Smo ekipa aktivnih športnikov in nutricionistov, s svojimi izkušnjami in znanjem pa želimo ljudi informirati o zdravju prijaznem življenjskem stilu.

Komentarji