4 najpogostejše smučarske poškodbe: kako jih preprečiti?

0

Res je, da sta smučanje in deskanje na snegu dve od najbolj priljubljenih športnih aktivnosti na snegu, vendar veljata tudi za najnevarnejši. Dejstvo je, da smučarji lahko dosežejo tudi od 45 do 70 kilometrov na uro ali celo še več, zato so različne poškodbe, če človek ni previden, pogost del tega športa.

V zadnjem času je bil zaradi smučanja zaznan velik porast športnih poškodb. Zaradi tega je ključnega pomena poznavanje najpogostejših smučarskih poškodb kot tudi poznavanje različnih načinov, kako jih preprečiti.

In katere so najpogostejše smučarske poškodbe, na katere morate biti še posebej pozorni?

1. Nategnjene ali natrgane kolenske vezi

Sprednje križne vezi (ACL) in medialne stranske vezi (MCL) sta dve od najbolj rizičnih področij vašega telesa, ki sta med smučanjem najbolj izpostavljeni različnim natrganjem. Sprednje križne vezi imajo to funkcijo, da preprečujejo, da se golenica ne premakne preveč naprej, medtem ko stranske vezi preprečujejo upogibanje kolena navznoter. Poškodbe obeh vezi so najpogosteje posledica prevelikih sil v kolenu, ki pritiskajo nanje pod nepravilnim kotom.

Kako preprečiti poškodbe sprednjih in stranskih križnih vezi?

Za preprečevanje obeh poškodb je ključnega pomena, da že nekaj tednov ali mesecev pred smučarsko sezono izboljšate moč vaših nog. Odličen način za to so različni počepi in spusti ob steni, s katerimi boste okrepili najpomembnejše mišice nog.

Poškodba križnih vezi med smučanjem

Poškodba križnih vezi med smučanjem je posledica prevelike sile v kolenu.

Med smučanjem je pomembno, da nimate nog preširoko in v primeru padca je najbolje, da nimate nog popolnoma iztegnjenih in napetih. Med drsenjem po hribu navzdol je pomembno, da poskusite vstati šele potem, ko se popolnoma ustavite.

2. Poškodbe hrbta

Ko je govora o poškodbah hrbta, jih lahko razdelimo v dve skupini, in sicer v poškodbe mišic in poškodbe kosti. Poškodbe mišic so najpogosteje posledica nenaravnih gibov in upogibanj v predelu hrbta, ki se običajno dogajajo ob preprečevanju padcev ali pri smučanju po neravnem terenu. Na drugi strani so poškodbe kosti veliko hujše in se najpogosteje dogajajo ob padcih ali udarcih.

Kako se izogniti poškodbam hrbta?

V izogib poškodbam mišic hrbta je ključnega pomena dobra priprava na smučarsko sezono, zato je pomembno, da že v obdobju pred smučarsko sezono izvajate vaje za njihovo krepitev. Prav tako je pomembno, da se pred vsakim smučanjem temeljito raztegnete in ogrejete.

3. Zlom ali zvin zapestja

Ob padcih je najpogostejša reakcija smučarjev iztegnitev rok, s čimer skušajo zmanjšati sile pri padanju, zato je, glede na hitrost in vrsto snega, pri tem največje tveganje za zlom ali zvin zapestja.

Kako preprečiti poškodbe zapestja?

Povsem naravno je, da boste med padanjem skušali ublažiti udarce in se na ta način zaščititi pred poškodbami, vendar je pomembno, da se pri tem izognete napenjanju telesa in okončin. Dejstvo je, da se v primeru sproščenega telesa sile bolj enakomerno porazdelijo, zato je verjetnost poškodb manjša.

Poškodba zapestja pri smučanju

Do poškodbe zapestja pride, ko se pri padcu poskušate ujeti na roko.

Vsem začetnikom, pri katerih je verjetnost padcev večja, svetujemo, da si priskrbite ščitnike za zapestja, s katerimi bo smučanje zagotovo varnejše.

4. Smučarski palec

Smučarski palec zajema približno 10 % smučarskih poškodb, a mnogo ljudi zanj sploh še ni slišalo. Najpogosteje je ta poškodba posledica padca s smučarskimi palicami, kar povzroči, da se ob njihovemu dotiku s tlemi lahko palec preveč upogne nazaj. Posledica tega je, da se kita, ki je zadolžena za premikanje palca naprej in nazaj, lahko nategne ali pretrga.

Kako preprečiti smučarski palec?

Če je le mogoče, se med smučanjem izogibajte dajanju rok v zanke, saj boste na ta način v primeru padca lažje in hitreje spustili palico iz rok. Vezi palca lahko zaščitite tudi z nekaterimi smučarskimi rokavicami, ki imajo posebne stabilizatorje za palec, ki ga pomagajo zaščititi.

Ne glede na to, za katero od naštetih poškodb gre, je za njihovo preprečevanje izjemno pomembno, da se na prihajajočo sezono dobro telesno pripravite in poskrbite za vso potrebno zaščitno opremo, ki vas lahko v primeru padcev učinkovito varuje.

Deli prispevek

About Author

Ostanifit.si

Lepo pozdravljeni na spletnem portalu OSTANI FIT, kjer boste našli številne nasvete, povezane s športom, prehrano in zdravim načinom življenja. Smo ekipa aktivnih športnikov in nutricionistov, s svojimi izkušnjami in znanjem pa želimo ljudi informirati o zdravju prijaznem življenjskem stilu.

Komentiranje je onemogočeno.