5 razlogov za vsakodnevno hojo

0

Ste vedeli, da je hoja najbolj naravno in hkrati najenostavnejše gibanje, ki lahko poskrbi za zdravje celotnega telesa? Še več, redna hoja ima veliko pozitivnih učinkov ne samo na vaše telo, temveč v veliki meri tudi na vaše duševno zdravje.

Hojo lahko izvajate kjer koli in kadar koli, poleg tega pa za to aktivnost ne potrebujete drage opreme ali posebnega prostora. Vse, kar potrebujete, sta čas in dobra volja. Če boste z njo želeli doseči najboljše učinke, pa je pomembno tudi to, da se je boste lotili pravilno. To v praksi pomeni, da hodite tako hitro, kot zmorete, ne da bi bili pri tem zadihani. Cilj te aktivnosti je namreč koordinirano gibanje, ki mora biti v skladu z vašimi telesnimi sposobnostmi. Pri tem je v ospredju pokončna drža in pravilen odriv noge, ki se giblje od stopala preko pete na prste. Gibanje nog spremljajo tudi gibi rok.

Za udobno in sproščujočo hojo se obujte v primerne športne copate, take, v katerih se stopala dobro oprimejo in telesu ponujajo zadostno oporo. Če se boste držali vsega, bodo učinki vidni zelo kmalu. Kakšni, pa vam bomo zaupali v nadaljevanju.

1. Hoja za boljšo kondicijo

Morda postanete že zadihani, če prehodite samo nekaj metrov ali pa če se povzpnete iz enega nadstropja v drugega. Če boste vsak dan vsaj pol ure namenili hoji, boste kaj kmalu ugotovili, da z zadihanostjo nimate več težav in da z lahkoto prehodite nekaj kilometrov ter tudi nekaj nadstropij.

Za izboljševanje telesne kondicije se vam torej ni potrebno ukvarjati s težjimi telesnimi aktivnostmi. Pravilna hoja je namreč ena od najboljših rešitev za izboljševanje kondicije. To je razveseljivo dejstvo zlasti za tiste, ki se na splošno ne ukvarjajo s posebnimi aktivnostmi, radi pa se odpravijo na sprehode v naravo.

2. Hoja za zmanjšanje verjetnosti srčno-žilnega obolenja

Raziskave so pokazale, da hoja v veliki meri zmanjšuje možnost za srčno-žilna obolenja, še posebej v starejših letih. Tovrstna aktivnost namreč ugodno vpliva na prekrvavitev telesa, obenem krepi srce ter znižuje krvni pritisk. Priporočamo vam, da hodite vsaj trikrat na teden po vsaj pol ure in si s tem v veliki meri preprečite srčno-žilna obolenja, ki so pri nas in tudi drugje po svetu kar v porastu.

3. Hoja za uspešno hujšanje in vzdrževanje telesne teže

Ker hoja spodbuja presnovo ter delovanje črevesja, si lahko z njo v veliki meri pomagate tudi pri hujšanju. Obenem boste krepili in oblikovali mišice, ki bodo sčasoma postale bolj prožne in močne. Nikakor pa pri tem ne pozabite na zdravo prehrano, ki jo vključite v svoj ritual hoje. Kombinacija primernega gibanja in zdrave prehrane namreč dela prave male čudeže, ki ste jih nekateri med vami zagotovo že doživeli, kajne?

4. Hoja za spodbujanje pravilne razporeditve kalcija

Za hojo je značilno, da spodbuja pravilno razporeditev kalcija v telesu. Pomaga graditi kostno maso. To v veliki meri zmanjšuje verjetnost za razvoj osteoporoze, ki je še posebej prisotna pri ženskah.

Sicer pa se hoja priporoča za prav vse generacije in oba spola. Nič ni lepšega, kot videti celo družino na sprehodu, od najmlajših otrok do starejših babic in dedkov.

5. Hoja za izboljšanje dihanja

Hoja v veliki meri pomaga pri pravilnem delovanju pljuč. Posledično boste s hojo lahko izboljšali dihanje. Priporočamo vam, da na spletu poiščete kakšen članek ali video o pravilnem dihanju s trebušno prepono, saj boste tako še dodatno okrepili imunski sistem in odpravili prebavne težave.

Zdaj pa hitro obujte udobne superge in se odpravite na sprehod v naravo. Zagotavljamo vam, da se boste ob vrnitvi domov počutili mnogo bolje!

Deli prispevek

About Author

Ostanifit.si

Lepo pozdravljeni na spletnem portalu OSTANI FIT, kjer boste našli številne nasvete, povezane s športom, prehrano in zdravim načinom življenja. Smo ekipa aktivnih športnikov in nutricionistov, s svojimi izkušnjami in znanjem pa želimo ljudi informirati o zdravju prijaznem življenjskem stilu.

Komentarji