Poškodbe, ki najpogosteje doletijo tekače

0

Tek predstavlja eno od osnovnih oblik gibanja in ima za mnoge zelo pomembno vlogo v vsakdanjem življenju. Za večino od nas predstavlja način sprostitve in protiutež hitremu ter stresnemu načinu življenja. Vendar pa ima tudi slabo stran v tem, da pogosto prihaja do različnih poškodb. Poškodbe tekačev so zelo specifične, saj do njih običajno prihaja zaradi ponavljajočih se vzorcev gibanja. In katere so najpogostejše tekaške poškodbe?

Med tekači najpogosteje zasledimo poškodbe, vezane na težave s sklepi in ligamenti, ki nastanejo kot posledica pretreniranosti, neprimerne obutve, starostnih dejavnikov, mišičnega neravnovesja ali drugih biomehanskih nepravilnosti.

Tekaško koleno

Skoraj polovica vseh tekaških poškodb vključuje koleno. Med njimi je tekaško koleno ali patelofemoralni bolečinski sindrom zagotovo najpogostejša poškodba. Ta povzroča bolečine na sprednji strani kolena, tik pod pogačico. Težavo povzročajo različni dejavniki, med drugim tudi poškodba ali obraba hrustanca pogačice.

Tekaško koleno

Tekaško koleno velja za eno najpogostejših poškodb tekačev.

V tem primeru je potrebno izbirati mehkejšo podlago za tek in se izogibati hoji po hribu navzdol. V primeru bolečine vam svetujemo, da zmanjšate razdaljo teka ali si vzamete nekaj dni počitka.

ITBS sindrom

Sindrom iliotibialnega trakta ali ITBS sindrom je prav tako ena od najpogostejših poškodb, ki doletijo tekače. Bolečina nastane na zunanji strani kolena kot posledica pretiravanja v samem začetku treninga ali oslabljenih odmikalk kolka. Do poškodbe lahko pride tudi zaradi neprimerne obutve ali neravnega terena.

Gre za zelo trdovratno poškodbo, zato je dobro, da si že ob prvih znakih vzamemo čas za počitek. Boleč predel lahko hladimo, predvsem pa namenimo pozornost raztezanju iliotibialnega trakta.

Vnetje pokostnice

Vnetje pokostnice je tipična poškodba tekačev začetnikov ali tekačev, ki so se odločili stopnjevati treninge teka. Lahko rečemo, da je to poškodba vseh neučakanih tekačev, ki želijo preveč in prehitro. Vzrok za poškodbo je lahko tudi tek po trdi asfaltni podlagi.

Vnetje pokostnice

Če vas doleti vnetje pokostnice, za nekaj tednov prenehajte s tekom.

Bolečina izžareva po celotnem predelu med kolenom in gležnjem ali pa samo na določenem delu pokostnice. V tem primeru ne morete storiti veliko, enostavno morate počivati, dokler bolečina ne mine.

Vnetje Ahilove tetive

Vnetje Ahilove tetive prisili veliko tekačev celo v daljši počitek. Poškodba nastane zaradi pretiravanja s tekom, zakrčenosti mečnih mišic, prekomerne pronacije stopala, pomanjkanja stabilnosti gležnja ali neprimerne obutve. Prvi znaki so bolečine v predelu tetive, otekanje in rdečica.

V primeru poškodbe vam svetujemo zadosten počitek in hlajenje.

Poškodbe mišic

Poškodbe mišic so zagotovo tista skupina poškodb, ki jo je kdaj doživel že vsak tekač. Pretrgana ali natrgana mišica je posledica preobremenitve mišic in ligamentov, ki niso več tako elastični. Da preprečimo to vrsto poškodb, se je potrebno pred tekom temeljito ogreti in raztegniti mišice. V primeru poškodbe vam ne preostane drugega kot hlajenje in počitek.

Res je, da velja tek za zdravo športno aktivnost, vendar nas kakršno koli pretiravanje lahko pripelje do neprijetnih poškodb. V izogib temu je potrebno upoštevati pravila postopnosti vadbe, saj nam bo le na ta način tek predstavljal tudi užitek.

Deli prispevek

About Author

Ostanifit.si

Lepo pozdravljeni na spletnem portalu OSTANI FIT, kjer boste našli številne nasvete, povezane s športom, prehrano in zdravim načinom življenja. Smo ekipa aktivnih športnikov in nutricionistov, s svojimi izkušnjami in znanjem pa želimo ljudi informirati o zdravju prijaznem življenjskem stilu.

Komentarji