Regeneracija po teku: zakaj in kako?

0

Tekači pogosto precej časa porabijo za načrtovanje treningov, premalo pa za načrtovanje regeneracije po teku. Ta je še posebej pomembna za vse izkušene in tudi nekoliko starejše tekače. Njihova tkiva namreč potrebujejo več časa za obnovo v primerjavi z mlajšimi. Sicer pa vsako telo potrebuje svoj čas, zato je čas regeneracije različen od človeka do človeka.

V prispevku vam bomo zaupali nekaj najkoristnejših načinov regeneracije po teku. Ugotovili boste, da je na regeneracijo potrebno misliti že veliko prej, torej že pred samim začetkom teka. To pomeni, da se boste morali pred tekom pravilno ogreti in opraviti nekaj razteznih vaj. S tem boste mišice na najboljši možni način pripravili za nadaljnjo vadbo. Obenem boste z nežnim raztezanjem preprečili možnost poškodb.

Regeneracija je odvisna tudi od vrste teka

Različne vrste teka bodo od vas zahtevale različne vrste regeneracije. Največji vpliv na vaše telo imajo zagotovo tekmovanja. Z regeneracijo morate pričeti takoj po tekmi, najbolje kar s par kilometrskim ohlajevalnim tekom. Z njim si boste odplaknili kar nekaj slabih snovi, ki so se med tekom nabrale v vašem telesu. Privoščite si tudi masažo mišic in dobro mero počitka.

Tekaške steze od vas zahtevajo manj regeneracijskega časa. Dan po tem lahko odtečete nekoliko počasnejši tek, ki bo zadostoval regeneracijskim potrebam telesa. Tudi daljši teki vas ne bi smeli preveč utruditi, če tečete v umirjenem tempu. Kljub temu vsi dolgi teki sodijo v težjo kategorijo in posledično zahtevajo regeneracijo dan zatem.

Po vsakem opravljenem teku morate torej pred tušem in počitkom poskrbeti za ohlajevalni tek. To je najboljši začetek regenerativnega procesa. Med tekači je potreba po raztezanju zakoreninjena. Raztezalne vaje se morajo opravljati redno, brez izjeme. Potrebno jim je posvetiti dovolj česa, opravljati jih morate počasi.

Pomen prehrane in spanca

Pri tekačih zelo pomembno vlogo igra prehrana. Vnos potrebnih hranilnih snovi je najbolj optimalen v prvih 30 minutah po vadbi ter v obdobju dveh ur po končani vadbi. Regenerativni obroki morajo biti kakovostni, če želite, da bo regeneracija hitrejša. Še posebej je to pomembno za nekoliko starejše tekače.

Verjetno ste tudi vi že kdaj slišali, da je spanec tekačev najboljši prijatelj. Med spanjem se telo namreč pospešeno regenerira. Najbolje je, če telesu privoščite od 7 do 9 ur spanja na dan.

Če boste upoštevali prav vse načine regeneracije, boste nad rezultati in tudi nad počutjem izjemno navdušeni. Tek bo še naprej ostajal vaš dober prijatelj in se ga boste vedno, znova in spet veselili.

Deli prispevek

About Author

Ostanifit.si

Lepo pozdravljeni na spletnem portalu OSTANI FIT, kjer boste našli številne nasvete, povezane s športom, prehrano in zdravim načinom življenja. Smo ekipa aktivnih športnikov in nutricionistov, s svojimi izkušnjami in znanjem pa želimo ljudi informirati o zdravju prijaznem življenjskem stilu.

Komentarji