Zakaj teči v klanec?

0

Se jezite in sopihate, kadar morate teči v klanec? Naj vam pri tem zaupamo, da je tek v klanec z vidika treninga zelo koristen, saj ima številne pozitivne vplive. Res pa je, da morate biti za takšen tek v dobri telesni pripravljenosti, saj bo drugače tek zelo zelo naporen.

Začetnikom zato svetujemo, da v klanec raje hodijo, saj bi bil tudi počasen tek v klanec zanje preveč zahteven. Poleg tega lahko pride do preobremenitev nog, kar vodi v različne poškodbe. Zato naj v klanec tečejo le izkušenejši tekači, ki imajo zadostno telesno kondicijo.

Kako deluje tek v klanec?

Tek v klanec vam bo dodal tekaško moč, z njim boste izboljšali tudi tehniko teka. S takšnim tekom boste namreč krepili mečne mišice, težo boste prenašali bolj na prste, pri tem pa izkoristili še funkcijo gležnja. Pravilnost tehnike preverite v spodnjem video posnetku.

Nenazadnje boste izboljšali ekonomičnost teka. Pri teku v klanec boste namreč kolena dvigovali višje, s tem pa bo vaš korak hitrejši in daljši. Pri tem se bodo krepile vse vrste mišičnih vlaken v nogi.

Katere so prednosti teka v klanec?

Tek v klanec nikakor ne sme manjkati v tekaškem programu vsakega tekača, ki se pripravlja na nastop na takšni ali drugačni prireditvi. Svetujemo pa vam, da naj klanci ne bodo prestrmi, saj se bo s tem porušila tehnika teka.

Z aktivnostjo boste deležni številnih prednosti, na primer naslednjih:

  1. Ko boste enkrat začeli teči v klanec, boste lažje premagovali daljše razdalje, tekli boste hitreje, zmanjšali boste tudi možnosti za poškodbe. Pri teku v klanec bodo delovale predvsem mečne mišice. Tako boste poskrbeli za fleksibilnost in večjo moč gležnjev. Dobra novica je še ta, da so sklepi pri teku v klanec manj izpostavljeni poškodbam, saj so manj obremenjeni.
  2. S tekom v klanec boste povečali svojo vzdržljivost, zaradi močnejših nog pa boste povečali tudi svojo hitrost. Krepile se bodo zadnje stegenske mišice, ki so pri teku zelo pomembne.
  3. Pri teku v klanec boste okrepili gluteus (zadnjično mišico) in ahilovo tetivo.
  4. Porabili več energije, zato boste uspešnejše kurili (odvečne) kalorije. Mišice bodo namreč morale delati bolj intenzivno, da se boste premikali naprej.
  5. Tek v klanec je odličen za pridobivanje moči, celo boljši kot vadba z utežmi, na katerih se mučite v fitnes centru.
  6. S tekom v klanec boste izboljšali tehniko teka. Težišče se bo premaknilo nekoliko naprej, zato boste pristajali na prstih.
  7. Telo boste pri teku v klanec obremenili podobno kot pri intervalnem teku.
  8. S tekom v klanec se boste kar najbolj učinkovito pripravili na tiste trenutke na tekmovanjih, ko vas čakajo zadnji kilometri, ki zahtevajo največ napora.

In seveda ne pozabite, da je tek v klanec primerna vadba tudi za tekaške skupine, saj boste z družbo dobili še več motivacije. Čeprav bodo začetki težki, ste lahko prepričani, da se vam bo vztrajnost še kako izplačala!

Deli prispevek

About Author

Ostanifit.si

Lepo pozdravljeni na spletnem portalu OSTANI FIT, kjer boste našli številne nasvete, povezane s športom, prehrano in zdravim načinom življenja. Smo ekipa aktivnih športnikov in nutricionistov, s svojimi izkušnjami in znanjem pa želimo ljudi informirati o zdravju prijaznem življenjskem stilu.

Komentarji