10 načinov za lajšanje stresa

0

Zagotovo tudi vi kdaj občutite stres ali nenaden občutek tesnobe. S tovrstnimi težavami se soočajo številni ljudje po celem svetu. Vprašanje pa je, ali sploh veste, zakaj se vam to dogaja. Eden od glavnih razlogov je vsekakor preobremenjenost z delom. Po drugi strani pa se vas stres lahko loteva tudi zato, ker morda popijete kakšno skodelico kave preveč.

Za učinkovito odganjanje stresa, ki ima precejšen vpliv na zdravje, lahko v veliki meri naredite kar sami. Možnosti je zares veliko, a najbolje je, da kar sami ugotovite, kaj je najbolje za vas. Morda boste stres in tesnobo od sebe spodili samo s kratkim sprehodom v naravo.

1. Stres zmanjšajte z redno vadbo

Redna in učinkovita vadba je zagotovo eden od najboljših učinkov za odpravljanja ali vsaj za zmanjševanje stresa in občutka tesnobe. A pri tem je najpomembneje, da si izberete tisto aktivnost, ki vam je posebej pisana na kožo.

Za najučinkovitejše odganjanje stresa se vam pri vadbi ni treba posebej naprezati. Že kratek, miren in počasen sprehod vam bo izjemno dobro del. Sem in tja se odpravite na tek, ob vikendih kolesarite, ob slabem vremenu pa v notranjih prostorih uporabite eno od naprav, na primer tekalno stezo.

2. Ustvarite si prijetno bivalno vzdušje

Veliko ljudi stres blaži s prižiganjem svečk, ki od sebe dajejo prijetne vonjave. Za nekatere vonje je še posebej značilno, da pomirjajo. A če vam predpisani vonj ne ustreza in vam celo škodi, je najbolje, da si vonj svečke izberete po svojem okusu.

Dišeča sveča in dišeče palčke

Poskrbite za prijetno aromaterapijo z dišečimi svečami ali palčkami.

K odpravljanju stresa in tesnobe v veliki meri koristi tudi glasba. Na voljo so številne možnosti, ki jih lahko najdete kar na YouTubu. Svetujemo vam, da preizkusite klasično glasbo, na primer Mozartove klavirske skladbe.

3. Pripravite si napitek proti stresu

Nekateri premočne znake stresa odpravljajo tudi s pomočjo najrazličnejših napitkov. Včasih vam bo pri hitrem odganjanju stresa pomagal že samo en kozarec nekoliko hladnejše vode. Če boste vanjo stisnili še svežo limono, pa bo učinek še večji.

Odlične rezultata vam lahko ponudi toplo mleko, v katerega za nekaj minut namočite svežo meto, dobro učinkuje tudi posušena oziroma tista, ki jo uporabljate za čaj.

4. Napišite pesem, misel ali kaj daljšega

Če bi vse svoje tegobe zapisali na list papirja, bi najverjetneje potrebovali kar cel zvezek. A če si boste najhujše težave zapisali na list, vam bo veliko lažje.

Za učinkovito odganjanje stresa se zelo dobro obnese tudi pisanje pesmi, različnih misli ali celo kaj daljšega.

5. Pri sebi imejte vedno žvečilne gumije

Raziskave kažejo, da stres lahko blažite tudi z žvečenjem. Čeprav to v javnosti ne pride kaj dosti v poštev, ker je žvečenje prej nevljudno kot kaj drugega, pa lahko z velikim užitkom žvečite doma.

Pri roki torej vedno imejte paketek žvečilk. Poskrbite za nakup takšnih, ki so brez sladkorja in dolgo dobrega okusa.

6. Družite se v prijetni družbi

Morda ste že kdaj opazili, da se po druženju s katero od oseb počutite grozno in da ste padli skorajda v depresijo. Poskrbite, da se vam to ne bo dogajalo več. Čeprav se je takšnim osebam težko povsem izogniti, boste morali to slej ko prej storiti.

Družite se predvsem s tistimi, ki vam prijajo in ki vam ne jemljejo dodatne energije.

7. Veliko se smejte

Smeh, smeh in še enkrat smeh. Ko boste sedeli za mizo in bo pred vami ogromno dela ter boste občutili vso težo sveta, si najprej oglejte kakšno smešno nanizanko; lahko tudi iz starih časov. Ko se boste ob gledanju nasmejali, bo tesnoba kar izpuhtela iz vas.

Družinski ogled komedije

Vzemite si čas in si s svojimi najdražjimi oglejte komedijo.

Delo, ki ga morate še opraviti, se vam ne bo zdelo več naporno. Ob misli na smešne prizore pa se boste ob delu nasmihali sami sebi.

8. Naučite se reči ne

Najverjetneje ste tudi vi ena od tistih oseb, ki prav nikomur ne znajo in niti ne upajo reči ne. In to je še eden od glavnih vzrokov za stres in tesnobo. Če sebi želite dobro, se boste morali slej ko prej naučiti reči ne osebam in tudi stvarem, ki vam niso najpomembnejše.

Če mislite, da vam bodo osebe zamerile, ker jim boste rekli ne, se motite. V resnici vas bodo ljudje začeli še bolj ceniti. Tisti, ki pa vam bo zameril, pa je tako nevreden vašega časa.

9. Ne odlašajte z obveznostmi

Na tone stresa v vaše življenje prinašajo tudi obveznosti, ki jih nenehno odlagate. Navadite se, da vse težje stvari odpravite čim prej. Počutili se boste veliko bolje.

Priporočamo vam, da najbolj tečne naloge opravite že na začetku tedna in jih ne nosite s seboj do petka.

10. Hišni ljubljenčki so odlična terapija proti stresu

Če imate doma vsaj enega hišnega ljubljenčka, veste, da je to lahko ena od najboljših možnih terapij za stres. Če ga še nimate, vam priporočamo, da pričnete razmišljati tudi o tem.

Tako, zdaj smo vam zaupali 10 načinov za lajšanje stresa, na vas pa je, da jih v čim večji meri upoštevate. Prepričani smo, da boste pozitivne rezultate ugledali že zelo kmalu!

Deli prispevek

About Author

Ostanifit.si

Lepo pozdravljeni na spletnem portalu OSTANI FIT, kjer boste našli številne nasvete, povezane s športom, prehrano in zdravim načinom življenja. Smo ekipa aktivnih športnikov in nutricionistov, s svojimi izkušnjami in znanjem pa želimo ljudi informirati o zdravju prijaznem življenjskem stilu.

Komentiranje je onemogočeno.