Najpogostejša vrsta nelagodja, ki ga kolesarji občutijo med poganjanjem pedal, je bolečina zadnjice zaradi neprimernega sedeža. Ravno zato je ključnega pomena, da si priskrbite kakovosten kolesarski sedež, ki se vam bo dobro prilegal.
Prav tako kot to velja za kolesarsko obutev, je tudi sedež na kolesu najbolje preizkusiti glede na njegovo velikost. V nadaljevanju vam posredujemo še nekaj koristnih nasvetov, kako priti do popolnega kolesarskega sedeža za udobno in prijetno vožnjo s kolesom.
1. Oblika kolesarskega sedeža
Na voljo so različne oblike kolesarskih sedežev, prilagojene telesnemu tipu kolesarja. Vemo, da so ženske sedalne kosti v primerjavi z moškimi širše. Posledično mora biti ženski sedež nekoliko širši. Tu sicer moramo dodati, da preširok sedež lahko drgne in draži kožo kolesarja, preozek pa ne daje dovolj dobre opore.
Tudi profil kolesarskega sedeža je lahko različen. Nekateri sedeži so položni z bolj ravnimi stranicami, če jih opazujemo od spredaj. Spet drugi sedeži imajo enakomerno krivuljo in so torej bolj okrogli. Najpametneje si je izmeriti širino sedalne kosti. S tem boste namreč vedeli, kakšna širina kolesarskega sedeža je najustreznejša glede na obliko vaše zadnjice.
2. Dizajn lupine in izreza sedeža
Trda lupina sedeža je narejena iz oblikovane plastike, običajno iz najlona. Lupina pa je tisti del sedeža, ki določa, kako se ta upogiba pod težo kolesarja. Če vas zanima lažja vrsta sedeža, prodajalca vprašajte, ali so s plastiko pomešana ogljikova vlakna, ki omogočajo, da je sedež nekoliko bolj prilagodljiv.
Če vam je pri vožnji s kolesom pomembna hitrost, je dobra izbira športni model sedeža s karbonskim ohišjem. Za številne lupine kolesarskih sedežev je značilno, da imajo utore in reže, ki omogočajo še več udobja. Sedeži z luknjami najbolje delujejo pri večini kolesarjev, ker obremenitev preusmerijo stran od mehkega tkiva proti sedalnim kostem.
3. Obloga kolesarskega sedeža
Obloga je tisti del sedeža, od katerega je odvisna mehkoba. Najpogostejši material za oblazinjenje je uretanska pena s polimernimi geli. Takšni geli imajo mesnato in gumijasto konsistenco, ki nudi prijeten občutek med kolesarjenjem. Pogosto je na sedežu uporabljenih več materialov za oblazinjenje.
Seveda pa je dobro vedeti, da več oblazinjenja ne pomeni nujno več udobja. Določena mera oblazinjenja je potrebna za pomoč pri porazdeljevanju točke pritiska na večje območje. Če je podloga kolesarskega sedeža predebela, se lahko deformira in premakne na mesto, kjer ne želite pritiska, npr. med sedalnimi kostmi. Sicer pa so na voljo tudi kolesarski sedeži brez oblazinjenja.
4. Material za izdelavo ogrodja sedeža
Nekoč je bila večina ogrodij kolesarskih sedežev izdelanih iz precej poceni, težkega in kromiranega jekla. Ko je jeklo nadomestil titan, so se stvari spremenile na bolje, saj je ta material najprimernejša izbira za večino sedežev višjega razreda.
Ogrodje kolesarskih sedežev je lahko izdelano tudi iz materiala “chromoly” (krom + molibden), ki velja za močno in lahko jeklo. Pogosto je oblikovano v votlo cevasto obliko. Ogljikova vlakna pa so navadno ovita v aluminij in veljajo za bolj čvrsta. Nekateri proizvajalci kolesarskih sedežev pa pri ogrodju še vedno prisegajo na sistem z nosilci.
5. Material za pokrivalo kolesarskega sedeža
Pokrivalo za kolesarski sedež je lahko narejeno iz različnih materialov: iz usnja, sintetičnega usnja, plastike ali blaga. Nekatera pokrivala so perforirana z majhnimi luknjicami, ki omogočajo vsaj malo trenja. Takšne preproste funkcije kolesarjem preprečujejo zdrs s sedeža.
Sedeži za terenska kolesa imajo pogosto posebej ojačane vogale za še večjo vzdržljivost. Pri izbiri pokrivala pa je za marsikoga pomembna še barva. Različne barvne možnosti omogočajo, da se s kolesom vozite v svojem stilu. Najbolj priljubljena barva kolesarskega sedeža je sicer še vedno črna.
Preberite tudi: Nakup kolesarskega sedeža: ne naredite teh 7 napak!