7 nasvetov za tek na smučeh

0

Za mnoge športnike je tek na smučeh eden od najbolj koristnih zimskih športov. Če se želite preizkusiti v teku na smučeh, ne potrebujete vrhunske pripravljenosti, le kanček dobre volje in vztrajnosti. Tako kot hoja in tek je tudi tek na smučeh primeren za vse ljudi.

Tek na smučeh lahko izvajate na različnih lokacijah. Vse, kar potrebujete, sta sneg in narava ter seveda primerna oprema. Če se želite prvič preizkusiti v tem izredno zanimivem športu, si morate prebrati naslednjih sedem nasvetov.

1. Spoznajte svojo opremo, preden jo uporabite

Trije ključni deli opreme za tek na smučeh so smuči z vezmi, smučarski čevlji in palice. Če ste začetnik, poskusite najprej najeti smučarsko opremo, namesto da bi jo takoj kupili. Vzemite si čas in si najprej oglejte, kaj potrebujete, in to tudi preizkusite.

V primerjavi s smučmi za spuščanje po strminah je oprema za tek na smučeh lahka in prilagodljiva. Smuči so dolge in tanke, čevlji so nizki kot pohodniški čevlji, palice pa daljše.

2. Izbirajte med tremi različnimi slogi teka na smučeh

Obstajajo trije glavni slogi teka na smučeh:

  • klasični,
  • prosti,
  • turni.

Za vsak posamezni slog je potrebna različna oprema. Poglobili se bomo v klasični slog teka na smučeh. Pri klasičnim teku sledite dvojni progi, z eno nogo v vsakemu utoru, in preprosto greste naprej kot vlak v ravni črti. Večina začetnikov bo štartala po ravnem terenu in urejenih poteh, kjer je proga že postavljena.

3. Začnite z brcanjem in drsenjem po snegu

Ste kot otrok kdaj nosili debele nogavice, da ste lahko drsali po novo povoščenih tleh? Drsanje je bilo enostavno, toda potiskanje, da bi lahko drsali, pa je bilo precej zahtevnejše.

Tek na smučeh je nekoliko podoben drsanju po tleh z debelimi nogavicami. Za začetek se morate dobro potisniti naprej. Nato sledi drsenje po snegu, ki je nagrada za vaš trud. Ravno tako kot je vožnja s kolesom nagrada za močno potiskanje pedalov.

Tako kot pri hoji tudi pri teku na smučeh svojo težo premikate z ene noge na drugo in se s tem potiskate naprej. Razlika je v tem, da bodo vaše smuči zdrsnile naprej, preden se boste odrinili z drugo nogo.

Če ste popoln začetnik, začnite s hojo na smučeh. Zelo hitro boste začeli drseti po snegu. Naj vas na začetku ne skrbi premikanje rok. Gibi pri teku na smučeh so zelo naravni, če se sprostite in se prepustite toku. Poglejte, kako to počnejo ostali tekači.

4. Kakšne smuči je potrebno najeti?

Za oprijem snega potrebujete trenje na dnu smuči na območju pod stopalom (imenovano območje oprijema). Za dobro drsenje mora biti dno smuči popolnoma gladko. En način za ustvarjanje trenja je voskanje smuči. Kot začetniku se vam ni treba takoj naučiti voskanja. Namesto tega si preprosto izposodite smuči, ki so pripravljene za uporabo, bodisi povoskane smuči, ki jih pripravlja izposojevalnica, ali smuči brez voska.

Smuči, ki niso voskane, imajo na podlagi običajno kožo iz naravnih vlaken (na primer iz kozje dlake) ali pa imajo sintetično kožo, ki je ravno tako primerna. Seveda se tu večina začetnikov vpraša, ali takšne smuči delujejo enako dobro kot tiste, ki so povoskane. Strokovnjaki in poznavalci zatrjujejo, da pravilno velike smuči ne potrebujejo voska za dober oprijem podlage.

Zatrjujejo celo, da lahko uporaba oprijemalnega voska na smučki ustvari umazanijo, ki jo boste le stežka očistili. Uporaba voska na smučki s kožo bi lahko znatno poškodovala naravno ali sintetično kožo, zato nikoli ne smete voskati smuči, ki so brez voska. Tekaške smuči brez voska morajo biti pravilne velikosti, zato je pomembno, da jih kupite v profesionalni športni trgovini, kjer vam bodo znali svetovati.

5. Poskrbite, da bodo čevlji udobno nameščeni

Čevlji za tek na smučeh morajo ustrezati enako kot klasični tekaški copati. Da bodo stopala ostala topla, se prepričajte, da lahko premikate prste. Pretesni čevlji so vedno razlog za mrzle noge. Večini tekačev na smučeh zadostuje en par toplih nogavic. Drugi pa prisegajo na dva para, enega tankega in drugega debelejšega, da se prepreči nastanek žuljev.

Če imate težave z žulji, ki so velikokrat prava mora pohodnikov in smučarjev, si pred tekom na smučeh zaščitite občutljiva mesta s tankimi lepilnimi povoji. Tako preprečite trenje in s tem žulje.

6. Oblecite primerna oblačila

Pri teku na smučeh je pomembno, da ostanete topli in suhi. Za toploto in enostavno gibanje se oblecite po plasteh. Notranja plast naj skrbi za odvajanje vlage. Zunanja plast naj bo zračna, na sredini pa po potrebi nosite tople plasti. Ko je vreme hladnejše, lahko dodate še vetrovko, smučarske rokavice, šal, kapo in tople hlače, ki odbijajo vodo in sneg. Ne pozabite na zaščito pred soncem in nosite sončna očala.

7. Nikoli niste prestari, da bi se naučili nečesa novega

Ne glede na vašo starost, se lahko preizkusite v teku na smučeh. S seboj si prinesite rezervna suha oblačila, da se boste na koncu lahko preoblekli. Tudi lačni in žejni boste, saj tek na smučeh pokuri veliko kalorij.

Na tekaških smučeh lahko enostavno pobegnete v bližnji gozd, kjer se prepustite naravi. Uglajeno delovanje potiskanja in drsenja hitro postane miren in hipnotičen ritem, ki ga dopolnjuje občasno vzpenjanje in vznemirljivi spusti. To je resnično fantastičen šport za vsakogar!

Deli prispevek

About Author

Ostanifit.si

Lepo pozdravljeni na spletnem portalu OSTANI FIT, kjer boste našli številne nasvete, povezane s športom, prehrano in zdravim načinom življenja. Smo ekipa aktivnih športnikov in nutricionistov, s svojimi izkušnjami in znanjem pa želimo ljudi informirati o zdravju prijaznem življenjskem stilu.

Komentiranje je onemogočeno.