V zadnjem času se je kolesarski trg izredno razširil, zato ste tisti, ki kupujete novo kolo, lahko v veliki zagati, saj ne veste, kaj kupiti. Slovenske kolesarske poti so tako raznolike, da si v njih vsakdo najde najljubšo turo, tako na cesti kot na podeželju.
Ljubitelji narave vse raje kolesarijo po neokrnjeni naravi, brezpotjih, poljskih in makadam poteh, medtem ko se ljubitelji hitrosti z veseljem podajajo na asfaltirane ceste. Toda katero kolo potem kupiti, da nam bo hkrati služilo na vsaki pustolovščini, nas popeljalo v službo in nam obogatilo še športno rekreativno dejavnost?
V tem primeru lahko izbiramo med treking in gravel kolesom. Oba predstavljata neko dvoživko med cestnim in gorskim kolesom. Obe vrsti koles imata kar nekaj podobnosti, med njima pa obstaja tudi nekaj razlik, ki vas bodo zagotovo prepričale o najprimernejši izbiri glede na vaše želje in potrebe.
Razlike med treking in gravel kolesom
Treking in gravel kolo se po videzu zelo razlikujeta. Treking kolo je podobno gorskemu kolesu, medtem ko gravel cestnemu kolesu. Treking je sicer hitrejše od gorskega kolesa, medtem ko je gravel od cestnega počasnejše. Če želite na kolesu sedeti bolj pokončno, boste izbrali treking, za bolj aerodinamičen položaj pa izberite gravel kolo. Navadno imajo treking kolesa spredaj vzmetenje, medtem ko gravel zelo redko.
Geometrija treking kolesa stremi k udobnosti in nudi izjemno udobje tako na krajših kot daljših turah. Zračnice ima ožje z manj profila kot gorsko kolo, a še vedno dovolj grobega profila, da nudijo oprijem tako na asfaltu kot makadamu. Na treking kolesu je krmilo ravno in drža pokončna, kar je udobno za vrat, ramena, roke in hrbtenico. To pa je izjemnega pomena, če z njim dalj časa vsakodnevno potujete.
Geometrija gravel kolesa je podobna ciklokros in cestnim kolesom, kar omogoča večjo stabilnost in manj agresiven položaj telesa. Gravel kolo ima ukrivljeno krmilo, a se razlika v udobju pokaže predvsem zaradi razmerja v višini krmila in sedeža. Torej za udobno vožnjo in razbremenitev rok krmilo enostavno povišamo.
Podobnosti med treking in gravel kolesom
Tako treking kot gravel kolo sodita med najbolj vsestranski vrsti koles, ki so primerna za daljša potovanja in vožnjo po podeželskih poteh, makadamu in asfaltu. Na obeh kolesih lahko velikost plašča in njegov profil kadarkoli zamenjate in prilagodite terenu, po katerem se boste vozili. Torej tanjše gume za cestno raziskovanje in debelejše in širše za vožnjo po terenu.
Obe vrsti koles imata učinkovito prestavno razmerje, primerno tako za ravninske ture kot zahtevnejše vzpone. Vsa prestavna razmerja lahko kadar koli menjate in prilagajate svojim potrebam in zahtevam vožnje. Sodobna tehnologija vam ponuja tako klasične kot disk zavore. Katere boste izbrali, je odvisno od vas. Vedite pa, da disk zavore zahtevajo nekoliko več vzdrževanja, je pa zaviranje z njimi nekoliko udobnejše.
Tako treking kot gravel kolo lahko dopolnite z vso mestno oziroma potovalno opremo in z njim potujete v službo ali na dopust. Lahko ju opremite tudi s prtljažnikom in potovalnimi torbami ter ostalimi pripomočki za varnejše in dolgotrajno potovanje.
Kaj izbrati: gravel ali treking kolo?
Gravel kolo izberite, če si želite cestnega “makadamkarja”. Ker predstavlja nekakšen hibrid med cestnim in gorskim kolesom, vam bo služilo vsestransko in zaradi tega ne boste potrebovali še drugih koles. Ta specialka za makadam vam bo z odličnim prestavnim razmerjem služila na vseh neravnih terenih. Z njo ne boste divjali, ampak uživali. Ker je teren enkrat razrit, drugič gladek, suh in zbit, mogoče moker, se s hitrostjo in kilometri ne boste ukvarjali, ampak le občudovali okolico in lepote, ki jih naša narava ponuja.
V kolikor si želite vsestransko kolo, na katerem boste sedeli pokončno, izberite treking kolo. To kolo ima navadno tudi predno vzmetenje, zato je vožnja na njem še toliko bolj sproščena in udobna. Treking kolesa se poleg vožnje po terenu vse pogosteje uporabljajo tudi za vožnje po mestih in daljša potovanja.
Ne glede na to, katero kolo boste izbrali, treking ali gravel, ima vsako od njiju določene prednosti. Pred nakupom morate torej določiti svoje potrebe, predvsem pa morate vedeti, koliko ste za kolo pripravljeni odšteti. Zagotovo pa se boste za pravo kolo odločili, če boste temeljito preverili ponudbo in ga preizkusili na terenu.